Firemní web za půl hodiny

Protože je WordPress původně zamýšlen jako blogovací systém, je ve výchozím nastavení k tomu také uzpůsoben. Příspěvky se řadí pod sebe jako úryvky a na jednu stránku se jich takto vypíše 10. My ale předpokládáme situaci, kdy chceme ve firmě vytvořit jednoduchou firemní prezentaci. Proto musíme udělat několik změn v nastavení.

Ne blog, ale stránky

První bude zajištění, aby se namísto blogových výpisků zobrazovaly statické stránky tzv. Pages. To provedeme v Settings -> Reading -> Front page displays: A static page a vybereme jednu z nabízených statických stránek.

Hezké URL

Nyní by bylo vhodné, aby se namísto ošklivých URL adres jako http://www.example.com/index.php?id=323 zobrazovala URL o něco více Cool například http://www.example.com/o-spolecnosti/. Toho docílíme v administračním menu takto Settings -> Permalinks -> Custom Structure: a zde vložíme hodnotu /%postname%/.

Vypnutí komentářů

Jako poslední důležitou úpravu doporučuji vypnutí komentářů, protože nechceme, aby se nám někdo pod naší stránkou „O společnosti“ vyjadřoval. Opět použijeme administrační menu Settings -> Discussion a zde odškrtneme Allow people post comments on new articles.

Dalších možných úprav je ještě několik, ale nám to bude pro začátek stačit.

Vytváření obsahu

Publikování obsahu je ve WP opravdu hračka. Bude nám k tomu sloužit položka Pages (respektive Post píšeme-li blog), kde zvolíme tlačítko Add New. Zde už jednoduše vyplníme všechny náležitosti (titulek stránky, samotný obsah, zanoření stránky do hierarchie, atd) a klikneme na tlačítko Publish. Příspěvkům můžeme také naplánovat čas publikování, přidávat štítky, ukládat je jako koncepty, apod. Možností je opět nepřeberně, ale hlavně jde všechno snadno a intuitivně.

Úprava vzhledu

Mezi další silné stránky WP patří množství šablon, které jde v komunitě sehnat. Existuje nepřeberné množství serverů, které slouží jako katalogy pro tyto šablony. Často si ale vystačíme i s tím oficiálním přímo na http://wordpress.org/extend/themes/.

Instalace šablony je opět velmi jednoduchá a spočívá vněkolika málo krocích. Nejprve v administračním menu zvolíme Appearance -> Záložka Install Themes a vyhledáme podle barvy, názvu nebo vlastností náš preferovaný vzhled a klikneme na Install. Šablona se nám sama stáhne a nainstaluje. Pak už jen musíme kliknout na Activate, čímž ji použijeme pro náš nainstalovaný WordPress.

Chybí-li nám nějaká funkcionalita na stránkách, většinou náš problém vyřeší vložení nějakého widgetu. To provedeme následovně: Appearance -> Widgets a vybereme z Available Widgets požadovaný prvek a přesuneme jej vpravo do boxu, kde jej chceme zobrazovat (např.: Primary Widget Area, Sidebar, Footer, apod).

Pluginy

Pokud nám předinstalované widgety nestačí, můžeme si přidat plugin, kterých je opět díky komunitě velké množství. Instalace pluginů probíhá v sekci Plugins, kde klikneme na tlačítko Add New a po vyhledání vhodného kandidáta klikneme na Install. Po té stejně jako šablonu plugin aktivujeme a dále s ním pracujeme v jeho nastavení nebo jej můžeme vložit jako widget rovnou do stránky.

Několik pluginů, které stojí za to

  • Drobečková navigace – Přidává k jednotlivým Post nebo Pages jejich drobečkovou navigaci (cestu tvořenou odkazy až k cílové stránce)
  • Eshop – Plugin, který z WordPressu vytvoří docela obstojný eshop.
  • Lightbox – Určitě tento efekt znáte – po kliknutí na fotografii vám zešedne obrazovka a vyskočí náhled fotografie v rámečku a ovládací prvky, kterými můžete fotografie prohlížet.
  • All in One SEO Pack – Plugin, který se soustřeďuje na optimalizaci titulků, meta description, keywords, URL, apod. K už tak dobře zvládnutému nastavení WordPressu přidává ještě cosi navrch.
  • XML sitemap Google – Generuje XML soubor sitemap.xml, který vyhledávačům předává informace o nových stránkách a jejich frekvenci aktualizace.

3 komentáře u “Firemní web za půl hodiny

  1. Používání WordPressu jako CMS pro firemní web je +- OK, v čem ale nelze s článkem souhlasit je oblast vzhledu – určitě se spíš vyplatí zaplatit pár stovek studentíkovi za originální design, který k dané firmě bude pasovat, než používat profláknuté free šablony…

    • Nevšiml jsem si, že bych zde psal o free šablonách jako nejvhodnější variantě 🙂 Souhlasím s Vámi, že firemní stránky si placenou šablonu nebo vlastní vytvořenou určitě zaslouží. Zde jsem se pouze snažil nastínit tvorbu jednoduchého webu za půl hodiny.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *